Bubuhan Warga Binaan Lapas Kotabaru Umpat Babarasih Makam Pahlawan - Jurnalisia™

  • Jurnalisia™

    Mengusung Kearifan Lokal

    Jurnalisia™

    Sumber Data Cuaca: https://cuacalab.id

    Jumat, 11 Agustus 2023

    Bubuhan Warga Binaan Lapas Kotabaru Umpat Babarasih Makam Pahlawan

    Kotabaru,
    Ma'ampah peringatan HUT Kemerdekaan RI ke 78, bubuhan Pegawai Lapas Kotabaru wan warga binaan (Napi) umpat babarasih Taman Makam Pahlawan (TMP) Wadah Batuah nang ba'andak di Desa Stagen Kecamatan Pulau Laut Utara Kotabaru, Jumahat (11/08/23).

    Bubuhan Warga Binaan nang diumpat akan babarasih TMP itu nang sudah memenuhi syarat substantif dan administratif wan sudah diassessment oleh Assessor. 

    Partisipasi Lapas Kotabaru di kegiatan ini kada cuma mengukuhkan rasa persatuan wan kepedulian sosial, tagal jua mengapresiasi peran penting Pemerintah Daerah melalui Dinas Sosial dalam menjaga kebersihan lingkungan sekitar. 

    Lapas Kotabaru maumpat akan bubuhan Warga Binaan sebagai bentuk pembinaan kepribadian. Presiden Pertama Indonesia, Ir. Soekarno suah baucap, “Bangsa Yang besar, adalah Bangsa yang menghormati jasa para pahlawannya”. Makanya am sebagai generasi penerus bangsa, Warga Binaan diharap akan bisa meneladani semangat wan nilai perjuangan wan kecintaan terhadap tanah air diantaranya melalui kepedulian ke lingkungan sekitar. ©Jurnalisia™

    Jurnalis : Agus Ariyanto

    *Isi Berita Dalam Dialek Kuala 

    Tidak ada komentar:

    Posting Komentar

    Komentarmu adalah gambaran isi kepalamu, maka diam lebih bijak daripada sok tahu.

    Beranda